abiy is my boyprengg

27 december 2012



hye peeps ! assalamualaikum , fuhhhh lagi berapa hari je nak BACK TO SCHOOL . barang sekolah semua dah beli kecuali kasut . errrrr nanti2 jela aku beli . seriously tak sabar nak masuk sekolah dengan azam yg baru . hoho macam ni laa pelajar contoh k . hahaha . rindu nya suasana sekolah , aku harap sekolah nanti semuanya berjalan lancar . aminn .

aku tak sabar nak tunggu 8JAN2013 ni . kenapa dengan tarikh tu ? ehh perlu ke korang tahu ? ehhh , gurau je . act tarikh tu genap 3 tahun relay aku dengan my abiy . ABIY ?! siapa dia ? ohh muhammad nashiruddin laa . aku sebenarnya tak berapa suka sangat story pasal relay aku . sebab aku bukan seorang yang suka beria ia . tapi pape pun , thanks to ALLAH sebab masih lagi beri aku kesabaran untuk bersama dengan dia . yaa , aku tahu banyak sangat masalah yg jadi dalam hubungan kitorang , tapi aku cuma fikir benda tu ialah satu ujian untuk menguji sejauh mana kesabaran , penyelesaian , ketabahan dalam hubungan . okay, aku tahu aku bukan nya pandai sangat bab-bab cintan cintun ni . tapi ni semua pengalaman yg ajar aku macam mana nak kekal kan sesuatu hubungan .

dalam masa 3 tahun ni , macam-macam benda aku dah rasa . dah mengalami . kena TIPU ? itu memang dah lumrah . aku rasa manusia mana yg tak pernah menipu kan . MENDUA ? CURANG ? hmm dah banyak kali kena . tapi aku still bagi dia peluang . sebab bagi aku , tak semua hubungan akan putus di sebabkan ORANG KE-3 . kita boleh setle kan benda tu dengan cara yang betul . tak semua orang yg curang sebab dia GATAL . tapi kita kena fikir juga , mungkin dia curang sebab kesalahan diri kita juga . tapi kalau fikir secara logik laa kan , sebenarnya benda atau masalah yang jadi dekat sesuatu hubungan tu cuma permulaan untuk mengekal kan hubungan . yaa , kalau tade pengalaman . macam mana kita nak handle masalah kan ? kalau benda kecik pun tak reti nak handle , macam mana pulak dengan masalah yg lebih BESAR ? so kita sebagai manusia biasa , kena la belajar dari kesilapan .

'meminta maaf dan memaafakan boleh menyelesaikan masalah' bagi aku ayat tu memang betul . sebab nya semua kesalahan atau kesilapan yg kita buad . kita mesti belajar meminta maaf .jangan ingat semua yg kita buat tu betul and sebagai pasangan pulak , mestilah sedia memaafkan .*semua manusia pernah buad silap okay ! hahahaha . next , dalam masa 3 tahun ni . aku belajar , kalau kita ada masalah , jgn terus tuduh menuduh . kita slowtalk dulu dengan dia , tanya baik2 , and pasangan kita pulak  kena lah jujor kalau tak jujor macam mana selesaikan ? kalau aku lah , selagi dia tak jujor . selagi tu lah aku akan ungkit sampai dia jujor . haha aku memang kejam k . haha . tapi semenjak aku dah belajar benda ni , alhamdulillah hubungan aku makin baik dari sebelum ni .

seriously , masa dulu la kan . mula2 ada hubungan dengan dia ni . selalu gila jumpa . maklumlah , tngah HOT bercinta  *puihh ! nak muntah aku ! . haha , tapi bila dah lama2 tu , jarang laa jumpa . sebab takut nanti hari2 jumpa . bosan pulak kan . ni macam cuti sekolah tahu ni . boleh kira kot berapa kali je jumpa dia . hahaha . ni nak bukak sekolah da kan , hmm hari2 la menghadap muka dia . aku harap sangat tahun depan dia tak buad hal lgi . please abiy ! kita nak SPM kan . jgn laa buad hal k .

 so , tu jeh nak kongsi pasal relay aku . nak beria ia sangat pun tak boleh juga . insyaallah kalau ada jodoh , smpai kahwin . ehh bukan smpai kahwin je , smpai ada anak , ada cucu , ada cicit *aminn . insyaallah . yang pasti doa dekat ALLAH tak putus lah .

okay tu jeh untuk entry hari ni . gtg asslamaualaikum .