thanks to ALLAH

08 oktober 2012


assalamualaikum . haii , hari ni hari yang ke-3aku tak pergi sekolah . bukan ponteng okay ! cuti sebab budak form 3 kan P.M.R . so , tak pasal2 dapat cuti percuma . hihihi . tapi kadang2 bosan juga bila cuti lama2 ni . sebab tak tahu nak buad apa . tapi kannnnnnnnnn , bila time sekolah . bukan main lagi nak cuti . hmmm alaaa aku rasa semua rasa macam tu juga kan . so , bila time cuti macam ni kerja harian aku macam biasalah . bangun pagi dalam pukul 6.30 , then solat subuh , lepas tu online kejap . pastu baru laaa aku jadi bibik . Almaklumlahhh , anak solehah laa katakan (sila muntah sekarang !) haha .

panjang pulak aku membebel , btw aku ada cerita yang menyayat hati sangat . about my daddy ! ALLAH maha mengetahui kan . macam ni cerita dia ~ dalam pukul 7 a.m aku dah bangun dah . time tu tngah online , lepas tu ayah aku sorang2 dekat ruang tamu , baru balik hantar adik aku pergi sekolah . ayah aku seorang pesara , so tu laa kerja beliau sejak bergelar pesara ni . lepas tu , ayah aku kelua pergi kkb . macam biasalah aku bangun lepas tu kemas rumah . dalam pukul 10 a.m ayah aku balik , then ayah tnya mak mana ? aku jawab lah mak pegi rumah nenek dgn abg . so , ayah pun pegi lah rumah nenek . hmmmmm , aku duduk sorang2 dekat rumah . dalam bebarapa minit tu mak balik , sebab nak masak untuk tngah hari ni . aku tolong la emak masak sekali , dah lepas siap masak . mak aku pegi rumah nenek balik , then ayah dah balik sebab nak siap2 pegi masjid , sekarang ni ayah aku dah jadi imam masjid . so ayah mesti lah tunaikan tanggungjawab beliau dekat masjid . ayah bawak motor angah aku pegi masjid , btw motor tu angah aku baru je repair semalam sebab tayar dia bocor so kena tukar yg baru . tak tahu lah macam mana , break motor tu putus . ayah aku tak tahu pun break motor tu putus then ayah terus lah pegi masjid . 5 minit kemudian ada abang aku yang first call , so aku angkat . tiba2 along aku tanya , ' betul ke ayah jatuh motor ?' aku terkejut sangat , then aku jawab lah aku tak tahu apa2 . lepas dngar along cakap macam tu , aku siap2 pakai tudung lepas tu terus bawak motor jalan ke masjid . bila dah nak smpai dekat masjid , aku tengok orang ramai je . aku terus pegi dekat tempat tu , aku nampak motor yang ayah bawak tadi dah kotor dengan tanah2 dekat gaung tu . Ya Allah , aku dah mula menggigil ! aku tnya makcik dekat situ 'mana ayah ?' makcik tu cakap abang aku yang ketiga dah bawak pegi rumah nenek mungkin nak ambil mak kau . then ada pakcik ni bagi aku kupiah ayah dgn kunci motor yg ayah bawak tadi . so aku tanpa fikir macam2 aku terus pegi rumah nenek . masa otw tu , tiba2 nampak kereta abang aku yang cepat2 nak bawak ayah aku pegi hospital. aku tengok dalam tu ada ayah ! muka ayah sayu je masa tu . dalam otak aku dah mula fikir macam2 . balik rumah , air mata aku terus menitik2 kelua sebab dah tak boleh nak tahan dengan apa yang dah jadi tadi . aku pegang je kupiah ayah . doa tak putus harap ayah baik2 je .

dalam pukul 2.59 p.m , abang dah bawak ayah balik . ALHAMDULILLAH ayah baik2 je , cuma pinggang ayah sakit ada luka sikit dekat ibu jari kaki kanan . sebab ayah terjun dari motor nak selamatkan diri dari masuk gaung tu . terima kasih Ya Allah , sebab selamatkan nyawa ayah . ayah , cepat sembuh yee . adik doakan ayah kembali sihat macam biasa :) sayang ayahh !